SP steunt actievoerende medewerkers Osira

26 januari 2012

SP steunt actievoerende medewerkers Osira

Woensdag trok een stoet strijdbare zorgmedewerkers van Osira naar het Sint Jacobhuis om de voorzitter van de Raad van Bestuur aan te spreken op het tekort aan personeel en de misstanden op de werkvloer. SP-gemeenteraadslid Maureen van der Pligt liep mee en stak de actievoerders een hart onder de riem.

Stoet Osira-medewerkers)

De actie van de Abvakabo was gestart in caf Koosje, waar Van der Pligt de actievoerders toesprak: "Na het SP-onderzoek naar Osira heeft de inspectie Osira onder verscherpt toezicht geplaatst en was iedereen vol goede moed dat er het nodige zou gaan veranderen. Helaas merken de mensen op de werkvloer daar nog bitter weinig van. De werkdruk is nog steeds veel te hoog, er zijn te weinig goed opgeleide mensen en teveel flexwerkers waardoor er geen goed team kan ontstaan. Er liggen nu mooie ambities in de zorg, ondertekend door de wethouder en de bestuurders, maar ondertussen worden de medewerkers nog steeds niet gehoord. Heel goed dat de vakbond nu samen met de werkers actie voert voor goede zorg. De SP zal jullie blijven steunen waar dat nodig is om te zorgen dat jullie je werk fatsoenlijk kunnen doen en er voldoende handen aan het bed komen."

Actievoerders Osira)

In het Sint Jacob aangekomen troffen de actievoerders de voorzitter van de Raad van Bestuur van Osira, Rob van Dam. Actievoerders vertelden over de nog steeds bestaande misstanden en het tekort aan personeel. Van Dam zei de zorgen te delen en gaf aan dat hij nog niet zo lang in deze functie aan het werk is. Van der Pligt: "Uit zijn reactie sprak niet dat er snel iets gaat veranderen. De SP zal de actievoerders dan ook blijven steunen zolang dat nodig is!"

Maureen van der Pligt tussen de actievoerders)