Emile Roemer roept op tot strijdbaar 2012

20 januari 2012

Emile Roemer roept op tot strijdbaar 2012

Bij de nieuwjaarsreceptie van de SP Amsterdam woensdag riep Emile Roemer alle aanwezigen op om zich in 2012 actief in te zetten voor een beter Nederland. "Ik kan het niet alleen, Laurens Ivens kan het niet alleen, we hebben alle handen nodig om de strijd aan te gaan met de afbraakpolitiek van dit rechtse kabinet," aldus Roemer.

Laurens Ivens en Emile Roemer)
SP-fractievoorzitter in Amsterdam Laurens Ivens interviewt Emile Roemer

Roemer beantwoordde vragen van de vele aanwezige SP'ers en waarschuwde ervoor niet teveel naar de - voor de SP erg goede - peilingen te kijken: "Het is fantastisch dat zo veel mensen vertrouwen hebben in onze partij. Het is ook een eer dat veel mensen mij graag in het torentje zouden zien. Maar voorlopig zit daar nog steeds Mark Rutte, en zullen we in 2012 vooral hard aan de bak moeten om ons protest en onze oplossingen te laten horen."

Volle zaal)

Eerder op de avond stelde afdelingsvoorzitter Paula van Dijnen de aanwezigen voor aan enkele Amsterdamse SP-groepen en vroeg zij aan SP'ers uit verschillende stadsdelen wat hun successen uit 2011 of hun plannen voor 2012 waren.

In gesprek met Oost)
Paula van Dijnen in gesprek met SP'ers uit Oost

Laurens Ivens, fractievoorzitter in de gemeenteraad, sprak over enkele belangrijke kwesties die het komende jaar in Amsterdam gaan spelen, zoals het uitkleden van de thuiszorg - voor zowel clint als medewerker - en het openbaar vervoer. Hij riep alle SP-leden op mee te doen met het maken van plannen voor 2012.

Na het enthousiasmerende politieke programma, ging de avond informeler verder en werd nog lang nagepraat.

Emile en ROOD)
Emile Roemer met enkele Amsterdamse leden van ROOD, jong in de SP

Moon)
De band Moon zorgde voor extra sfeer