SP in actie voor voedselbank

20 december 2015

SP in actie voor voedselbank

SP Diemen heeft met kerst een inzamelingsactie voor de voedselbank gehouden. Bezoekers van het winkelcentrum in Diemen-Noord doneerden massaal voor de voedselbank. De SP vindt dat voedselbanken niet horen te bestaan. Iedereen zou genoeg te eten moeten hebben. Helaas is het realiteit dat veel huishoudens afhankelijk zijn van de voedselbank. SP Diemen vraagt met de inzamelingsactie aandacht voor de toenemende armoede in Nederland.

Foto: FK / bezoekers winkelcentrum vragen

SP-leden vroegen aan bezoekers van de supermarkt bij binnenkomst of zei iets over hebben voor de voedselbank. Winkelend publiek in Diemen-Noord liet haar sociale gezicht zien en massaal werd er pasta, soep en blikgroenten, maar ook tandpasta en shampoo ingekocht. "Een mooie en concrete manier om iets te doen voor een ander", aldus SP-raadslid Wim van Vugt, "De reacties waren overweldigend. Sommige mensen vulden grote boodschappentassen en leegden deze vervolgens in zijn geheel in onze kratten, machtig mooi!"

Foto: FK / karren vol

SP Diemen en de voedselbank willen via deze weg iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd!

Foto: FK / bedankt!

Zie ook: