Maak Woningnet betaalbaar!

10 januari 2016

Maak Woningnet betaalbaar!

De afgelopen weken heeft SP Diemen handtekeningen opgehaald om Woningnet betaalbaarder te maken. Er zijn iets meer dan 100 handtekeningen opgehaald.

Wie een sociale huurwoning wil, regelt dat via Woningnet. Als gevolg van een nieuwe wet telt vanaf 1 januari 2016 voor Woningnet alleen nog de inschrijfduur. De opgebouwde woonduur telt niet meer. De woonduur kon worden omgezet door inschrijving bij Woningnet. Dat kost maar liefst €50,-. Elk jaar moet er €10,- worden bijbetaald, voor de verlengingskosten. Dat is te duur, zeker als je een laag inkomen hebt.

Vind jij ook dat woningnet betaalbaar moet zijn? Teken dan via SP Amsterdam

Zie ook:

Reacties

Belachelijk, Om vroeger in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning, ging je naar een woningbouwvereniging en /of naar de gemeente om je als woningzoekende in te laten schrijven. Dat koste niets of vrijwel niets. Nu betaal je éénmalig € 50,-- inschrijfgeld + ieder jaar € 10,-- voor verlenging. En dat is voor veel mensen met een laag inkomen niet te betalen. In mijn ogen is Woningnet gewoon een commercieel bedrijf die over de ruggen van woningzoekende geld wil verdienen en dus een slaatje slaat uit het tekort aan betaalbare huurwoningen.