SP betreurt opstappen van twee raadsleden

15 december 2015

SP betreurt opstappen van twee raadsleden

SP Diemen betreurt het dat Miek Wijnbergen en Leo Smits hebben besloten zich af te scheiden van de SP. Wim van Vugt zal in de gemeenteraad het SP-geluid blijven laten horen.

Begin januari komen de leden van SP Diemen bijeen om te spreken over de ontstane situatie. Waarnemend voorzitter Malu Lüer: "Het is onacceptabel om de zetels mee te nemen. Het bestuur zal in januari aan de leden vragen om in te stemmen met het terugvragen van de zetels."

Reacties

Ik weet natuurlijk niet waarom de raadsleden opstappen maar als ze een hart hebben geven ze de zetels gewoon aan de SP. Kunnen ze over ruim 2 jaar altijd nog op eigen kracht zetels proberen te bemachtigen. Toch!

Deze twee mensen benoemen democratie als een van de redenen. Dan spreken ze vanuit een tegenstelling n.l. de bewoners van Diemen hebben democratisch gekozen voor de SP en niet voor deze twee poppetjes. Verder meen ik te proeven dat dit ook met een andere reden te maken heeft ook daar heeft een grote meerderheid gekozen voor de in te slagen weg.

Miek en Leo stappen uit onvrede uit de partij. Dat is hun goed recht. Maar hoe halen ze het in hun bolle hoofd om geen plaats te willen maken voor twee nieuwe mensen.
Ze hebben ervoor getekend hun zetels bij vertrek terug te geven aan de partij. Nu komt Miek met het kulargument, dat ze geen lid meer zijn van de partij en bijgevolg de getekende verklaring aan hun laars lappen.
Kort en goed: We hebben hier te maken met onbetrouwbare mensen en die kunnen wij missen als kiespijn.